A teljes spanyol olimpiai kosárcsapat csíkot húzott a szeméből egy reklám kedvéért, ezzel a remek viccel kockáztatva, hogy felzaklatja az idei olimpia kínai vendéglátóit, írja a Guardian. A csapat a spanyol nemzeti kosárszövetség hivatalos szponzora, egy futárcég reklámjához pózolt. A hirdetés a Marca nevű napilapban jelent meg, ami a legnagyobb példányszámban eladott spanyol újság.
A férfi és a női csapat tagjai is szerepelnek az újságban, amint mutatóujjaikkal szemüket kétfelé húzzák a kínai sárkánnyal díszített olimpiai pályán állva.
Egyelőre nem tett senki hivatalos panaszt a reklám ellen, ami hát khm nem igazán korrekt politikailag. Az ázsiai rasszcsoport egyik oldalról vicces, másik oldalról gúnyos-sértő-másodikos humorszintű megjelenítése most különösen nem jön jól a spanyol sportéletnek azok után, hogy már többször kerültek a lapok címoldalára valami sértés okán. Luis Aragonés a spanyol futballválogatott korábbi szövetségi kapitánya például Thierry Henryt illette származására és bőrszínére irányuló csúnya megjegyzéssel, a madridi focistadionokban pedig mindennapos a primitív huhogás az afroamerikai focisták játékakor. (Ezt a magyaroknak nem kell magyarázni, a focipályákon nálunk is mindennapos.)
A Guardian szerint a spanyol sportéletnek érdemes hamar összekapnia magát a bőrszínviccek visszaszorításában, ha vágyai szerint valóban szeretne 2016-os vagy 2020-as madridi olimpiát.