Az év legszebb lépéshibája

Kobe Bryant hülyítette így a konferenciadöntő első meccsén Manu Ginoblit. Pazar a csel, de figyeljük csak a lábakat:

Kobe bal lábbal lép (sarkaz) be a palánkhoz a csel után, tehát jobb-ballal kellett volna megállnia, hogy ne legyen lépéshiba. De ha megnézzük jobban, bizony bal lábra ááll meg az első csel után, a bal van hátul, a jobb meg elöl, aztán beleszteppel egy szépet (megcseréli a sarkazólábat), úgy lép el a védő mellett. Na persze, Maradona meg kézzel fejelte a legnagyobb gólját.

2008.05.23. 01:31 Jordán-Levegheő Mihály | 25 komment Címkék: kobe bryant lakers manu ginobili konferenciadöntő lépéshiba

A bejegyzés trackback címe:

https://zsakoljteiscsorike.blog.hu/api/trackback/id/tr18483334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bög 2008.05.23. 03:05:42

rohadt sok ilyen van, és az európai szemnek kurva egyértelműek, de ha szép, nagyon ritkán fújják be. Nem is értem olyankor miért...

Manyizga (törölt) 2008.05.23. 09:53:00

Emlékeim szerint a kosárlabdában az ellenfélhez hozzá se lehetne érni. Mégis engedik a test-test elleni harcot... a szabályok csak azokra vonatkoznak, akik kezdők. :)
Vae victis! :)

JaniBácsi · http://www.bball.hu 2008.05.23. 09:53:12

Amcsi rendszer hemzseg a lépéshibáktól, de ott ezt annyira nem veszik komolyan, ha már tényleg ordít csak akkor fujjak be

will · http://willfreeman.freeblog.hu 2008.05.23. 10:11:36

manyizga megmondta a tuti frankót, én pont ugyanezért basztam fel az agyamat kettő perc alatt mindig mikor tornaórán elkezdtünk kosarazni, és jöttek azok, akik külön szakkörön meg edzésen is nyomták, nekik mindent lehetett, de ha védekezésnél simán csak eléálltál, akkor már jött a kislány rinya, hogy védelmi fault, meg egyéb szaxavak. Hát kerülj ki bazmeg, tortát ne hozzak?
Aztán focinál nagyon megkapták...

Jordan 2008.05.23. 10:19:34

Manyizga: hozzá lehet érni az ellenfélhez, a kezéhez nem lehet. persze nem lehet a labdát birtoklót lökni, meg ilyesmi. például hozzá lehet érni a feléd haladó támadóhoz testtel, ha szabályos védőpozícióban vagy. ekkor belemenés lesz, és a támadó ellen fújnak. de a 'szondázás' is megengedett, ha nem a labdát vezető akadályozását célozza.
egyébként igazad van a kezdőkkel kapcsolatban. mindenféle előítélet nélkül szerintem csak arról van szó, hogy a kezdőknek legelőször az jön le a kosárlabdával kapcsolatban, hogy nem érhet hozzá az ellenfélhez. ennél azért sokkal bonyolultabb a kosárlabda szabályrendszere.

Jordan 2008.05.23. 10:25:23

will: NBA-ben egy labdavezetési technika, amikor két lépés között pattintod le a labdát. ez pici helyzeti előnyt adhat. futás közben ez olyan, hogy a jobb lábad már elhagyta a talajt, de a bal még nincsen a földön. ezután léped a hármat, és úgy látszik, mintha lépéshiba lenne. nem lesz az, csak a szemnek tűnik úgy, mert az általános az, hogy a labdát a bal láb földetérésekor pattintod le, és ezután a jobb-bal jön. akinek a szeme ehhez szokott, az eleinte lépéshibának látja a fenti megoldást. nem erre gondolsz?

Jordan 2008.05.23. 10:26:25

will: bocs, JaniBácsinak akartam küldeni az előzőt.

68nyara 2008.05.23. 10:41:06

Jordan: szerintem jelen helyzetben bizony ellépte. Ha figyelsz akkor az is látszik, hogy a dobás elött lép egyet balra, jobbra, majd utána indul meg. Még ha kicsi is a lépés akkor is lépés. Na jó, ilyet tényleg nem fújnak be NBA-ban. Mellesleg nekem az is nagyon tetszik, amikor újraindulnak, menj le kosarazni valamelyik egyetemi kosárpályára, csudákat láthatsz.

Jordan 2008.05.23. 10:45:10

sziasztok, na most már többedjére meglestem a videót, és olyasmi a helyzet, mint ami a postban van: Kobe az uccsó pattintást minutummal a jobb lábának földreérkezése előtt csinálja. tehát ez számít első lépésnek. ekkor leteszi a bal lábát. második lépés. hátramozdítja testét, majd hátralép a jobbal. harmadik. ezután a ballal indulócselt csinál, négy, majd a ballal ellép jobbra. ez bizony valóban lépéshiba. emlékszem, Jordan is csinált hasonlókat :)
egyébként ez a fajta pörgős cselezés szerintem nagyon meg tudja téveszteni a bírókat. mondjuk emlékeim szerint azért Jordannek is rengetegszer befújtak ilyen cseleket.

Jordan 2008.05.23. 10:55:40

68nyara: jaja, volt szerencsém annak idején rengeteg egyetemi grundmeccsen játszanom, még koleszbajnokságban is. voltak bizony érdekes dolgok... :) meg gondolom még mindig vannak... :)
a legjobbak tényleg a kétszerindulások meg a fura indulócselek voltak :)
dehát a lényeg, hogy játsszunk egy jót.

saq 2008.05.23. 11:01:36

will gecire igazad van. kosárban mindig csinálták a hülyeségeiket a nagyképű majmok, de a fociban elkentük a szájukat!

mdi 2008.05.23. 11:42:54

Focisták: Kit érdekel mit csináltatok fociban? A foci azok játéka, akik megrekedtek az evolúció folyamatában, akiknél nem jutott el oda a fejlődés, hogy lábon helyet változtatunk, kézzel meg machinálunk. :D

Az NBA-ben, és eleve amcsiknál sokkal lazább a lépés szabály, de ez még ott is lépés, mert elmozdul a sarkazó láb. Más lenne a játék Európában is, ha lehetne csak egyet lépni leütés elött.

mdi 2008.05.23. 11:55:07

ja, amerikaiak az evolúció csúcsa.. háháhá:D

Amanitin 2008.05.23. 11:57:01

gyermekeim az Úrban, ebben a videóban három darab lépéshiba van, nem egy. Ellépi amikor átveszi, ellépi amikor elindul, és ellépi amikor rádobja. Ebből egyedül az elindulás véleményes, nálunk befújnák. A másik kettő teljesen egyértelmű.

bogesz 2008.05.23. 12:24:43

"Mint az közismert" ... az NBA-ben enyhén másképp szabályozzák mind a sarkazást, mind a labda felvétele közben/után a lépések/sarkazás lehetőségét.

www.nba.com/analysis/rules_10.html?nav=ArticleList
www.nba.com/nba101/misunderstood_0708.html

nba-ben ezeket nem fújják be, mert nem számít annak.

ha dúvva travelinget akartok látni, akkor:
www.youtube.com/watch?v=4D9Z1wAwQtM
:-D


ez a blog meg egy fosch

hhatvan 2008.05.23. 12:36:07

Bogesz:

Ebben igazad van"A player who comes to a stop on the count of one may pivot, using either foot as the pivot foot." Ez az elindulás tiszta.

DE: "In starting a dribble after (1) receiving the ball while standing still, or (2) coming to a legal stop, the ball must be out of the player's hand before the pivot foot is raised off the floor." A dribble után az bizony lépés.

írj jobb blogot.

hhatvan 2008.05.23. 12:37:00

Bogesz:

Ebben igazad van"A player who comes to a stop on the count of one may pivot, using either foot as the pivot foot." Ez az elindulás tiszta.

DE: "In starting a dribble after (1) receiving the ball while standing still, or (2) coming to a legal stop, the ball must be out of the player's hand before the pivot foot is raised off the floor." A dribble után az bizony lépés.

írj jobb blogot.

hhatvan 2008.05.23. 12:37:30

Bogesz:

Ebben igazad van"A player who comes to a stop on the count of one may pivot, using either foot as the pivot foot." Ez az elindulás tiszta.

DE: "In starting a dribble after (1) receiving the ball while standing still, or (2) coming to a legal stop, the ball must be out of the player's hand before the pivot foot is raised off the floor." A dribble után az bizony lépés.

írj jobb blogot.

hhatvan 2008.05.23. 12:40:11

bocs, de internal server errort kaptam erre mind1iket postolta

zümy 2008.05.23. 13:42:35

szerintem meg nem volt lépéshiba; a betörés után a labda megfogásakor (két kézzel!) mindkét lába a földön van (és ez a lényeg); ezután ugye bármelyik lábával sarkazhat; ő ezt a ballal teszi meg;
amatőr kiadásban ezt a poént én ezerszer adtam elő és sose fújták be; jaaa, hogy hol? hát jugoszláviában; mikor átjöttem magyaroszágra, már a labda megkapásakor lépést reklamáltak; persze a bírok meccsenként ha 1-2-t befújtak :O
sz'al röviden: ez nem lépéshiba

zümy 2008.05.23. 13:46:34

Amanitin!

megnéztem; 1 sincs benne!

zümy 2008.05.23. 13:56:46

:((; megnézve még 1x; a dobócsel közben/után valszeg felemelkedik a jobb lába, de ezt nem lehet látni pontosan; habár ugyanoda teszi le (ha lefemelkedett), ebben az esetben ezt sehol se fújják be; nem fognak yarozni 1mm.-el :D

mdi 2008.05.23. 14:59:51

bogesz, gratulálok, belinkelted a mondanivalódat megcáfoló szabályt. szóval, ahogy mondtam ez még NBA-ben is lépés. ki a fosch?

JaniBácsi · http://www.bball.hu 2008.05.23. 15:56:47

Jordan: ilyesmire is gondoltam igen, de az is nyilvanvalo h az nba birok deklaraltan nem foglalkoznak olyan mértékben a lépéshibákkal, mert az valamiylen szinten széttördelné a tempót.

Amikor viszont tényleg üvölt akkor ők is lefújják

A Hóhér Fia 2008.05.29. 16:22:13

Ez nem lépéshiba, labdatvezet, páros lábra érkezik (hátraugrás), dobócsel, Manu elszáll, Kobe ballal sarkaz, egyet lép.

Ha a toporgásra gondoltok, azt a kadettben még talán befújnák (hiszen bele kell sulykolni az ösztönökbe, hogy mi micsoda), de afölött esélytelen :)

NBA-ban meg .. ha ott is az lenne, hogy a bírók apróra tördelik a meccset a fasz piszlicsáré fújásaikkal (kontakt, lépés, stb), akkor nem biztos, hogy ennyire élvezetes lenne :)
süti beállítások módosítása